A Volkswagen Európában is csalt a teszteken, a Skoda is érintett

Fotó: Getty Images / Sean Gallup

-

Nemcsak az amerikai méréseket befolyásolták egy szoftver segítségével, hanem az európaiakat is. Más gyártók kocsijait is ellenőrzik Németországban. A Skoda és a Seat is érintett.


Európai autók is érintettek a Volkswagen-botrányban – mondta Alexander Dobrindt német közlekedésügyi miniszter. Az azonban majd csak a következő napokban derül ki, pontosan mennyi autóról van szó.

Az autógyártó botránya pénteken kezdődött, amikor az amerikai környezetvédelmi hatóság (EPA) jelentése szerint a Volkswagen több dízelüzemű modelljénél is csalt a károsanyag-kibocsátásukat mérő teszteken. Az autókba egy olyan szoftvert építettek bele, amely érzékelte, ha a kocsit éppen tesztelik, és ekkor a mérgező és rákkeltő nitrogén-oxidok mértékét a normális üzemmód kibocsátásának a töredékére szorította vissza.

A Volkswagen szerdán lemondott vezérigazgatója, Martin Winterkorn vasárnap elismerte, hogy csaltak, később azt is hozzátették, hogy világszerte 11 millió kocsit érint ez az ügy. Azt még nem tudni, ebből mennyi van Európában. A botrányról itt írtunk bővebben.

Alexander Dobrindt csütörtöki sajtótájékoztatóján azt is elmondta, hogy a Volkswagen 1.6 és 2.0 literes dízelmodelljeinek tesztjeit befolyásolta a gyártó. Eszerint az érintett kocsik: a 2009–20015 között gyártott Jetta, Golf, Beetle és Audi A3, valamint a 2014–2015-ös Passat.

A miniszter hozzátette, más gyártók autóit is megvizsgálják, nem csaltak-e a teszteken.


Csütörtök délután aztán a – szintén a Volkswagenhez tartozó – Skoda szóvivője azt közölte, a 2009 és 2013 között gyártott Fabia, Roomster, Octavia és Suberb típusok egy része is érintett lehet. Az újabb modellekkel nincs probléma – mondta a szóvivő.

Az El País című napilap, hivatkozva a céghez közeli forrásokra csütörtökön arról írt, a szintén VW márka Seat félmillió autója lehet érintett az ügyben. A Seat a lapnak küldött e-mailben elismerte, hogy 2009 óta eladott modelljei közül többet olyan EA189-es motorral szereltek fel, amelyet az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége szerint manipuláltak.


A BMW és a Volkswagen híre nem érintette jól a frankfurti tőzsdét sem


Nem csak a VW csalt

Szintén csütörtökön derült ki, hogy a BMW is érintett a botrányban. A német Auto Bild írta meg, hogy ők is korrigáltak a károsanyag-kibocsátási eredményeiken a BMW X3 xDrive 20d-nél. Ugyanakkor náluk még nem tudni pontosan, milyen módszert vetettek be, mert egyik szóvivőjük úgy nyilatkozott, járműveikbe nincsen beépítve olyan műszer, amely befolyásolná a teszt eredményeit.

A harmadik nagy autógyártó, a Daimler is megszólalt ma. Ők továbbra is kitartanak amellett, hogy az ő kocsijaikat nem érinti a botrány, és hogy minden szabályt betartanak.