A szakszervezetek még birkóznak az óbudai buszgarázsért

Fotó: VS.hu / Szabó Gábor

-

Eredménytelenül zárult a BKV óbudai buszgarázsának bezárásáról tartott keddi egyeztetés. A szakszervezetek új előterjesztést akarnak, a BKV füle botját se mozdítja.


Nem nyugszanak bele a BKV dolgozói, hogy decembertől bezárják az óbudai buszgarázst. A szakszervezetek eddig se támogatták a roló lehúzását, a BKV igazgatóságának szeptember 27-i döntését se tudják elfogadni. A buszgarázs sorsáról egyeztetéseket kezdeményeztek a BKV-val, mivel a döntést a cégvezetés a megkérdezésük nélkül hozta.


Kedden sor került az első találkozóra, ahol a szakszervezetek új előterjesztést kértek, amely figyelembe veszi az ő véleményüket. Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke lapunknak azt mondta, a BKV képviselője egyáltalán nem reagált a felvetésükre. Ettől függetlenül a jövő héten újabb konzultációt tartanak.

Szabó kifejtette, tovább küzdenek a buszgarázs bezárása ellen, megakadályozandó a BKV vagyonvesztését, munkahelyek megszűnését. Biztosak abban, lehet megoldást találni a buszgarázs gazdaságos működtetésére.

Gólián Zsolt, a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezetének elnöke szintén üzemben tartaná a buszgarázst, mivel a 3-as metró pótlásról nem született végleges döntés. Nem tudni, ki lesz a szolgáltató, azt viszont igen, hogy a 150 darabos buszflotta működtetéséhez jó szolgálatot tehet az óbudai buszgarázs.



Lefelezés

Hogy a BKV elérkezettnek látta az időt a garázs bezárására, elsőként a VS.hu írta meg. Szeptember 9-én az igazgatóság és a felügyelőbizottság együtt tárgyalta volna, de a főváros vezetése levetette az ülés napirendjéről. Nem tartotta kellően előkészítettnek a javaslatcsomagot.

Szeptember 27-én viszont a felügyelőbizottságot már kihagyták a döntésből, az csak október közepén fogja tárgyalni. Ugyanakkor az ellenőrző testület nem vétózhatja meg az igazgatóság döntését. Ha a felügyelőbizottság nem szavazza meg, annak nincs hatása a buszgarázs bezárására. Kivéve, ha a BKV-t alapító fővárosi önkormányzat ezt figyelembe veszi, és ellentétes tulajdonosi döntést hoz. Ennek azonban a realitása minimális.

A BKV azzal indokolta a döntést, hogy a főváros új autóbusz-üzemeltetési modelljében a BKV autóbusz-ágazata elveszítette teljesítménye mintegy 40 százalékát. A BKV által üzemeltetett autóbuszok számának jelentős csökkenése a telephelyek racionalizálását követelte meg. „Ennek hatására, valamint a többletköltségek korrigálását figyelembe véve az óbudai telephelyen a forgalmi kiadást 2016. december 1-jétől határozatlan ideig társaságunk kénytelen beszüntetni, fenntartandó a BKV további hatékony működését” – írta közleményében a vállalat.

A BKV azt ígérte, szükség esetén egyéb szakterületeken az óbudai telephely munkavállalóinak továbbra is munkalehetőséget ad. Továbbra is számít az ott dolgozó járművezetők, karbantartók és kiszolgáló személyzet munkájára, „minél több fő további foglalkoztatásának megoldásán” dolgozik.