A Sanghaji Autószalon 7 legkínaibb autója

-

Hosszított Audi-hibrid, háromüléses Volvo elképesztő luxussal és nem-BMW BMW X1. Csemegék a múlt heti Sanghaji Autószalonról.



01

Audi A6 L e-Tron

Hibrid is, hosszú is, Audi is. Az Audi A6 L e-tron kétliteres, négyhengeres , 211 lóerős TFSI motorjához egy 122 lóerőnek megfelelő teljesítményű villanymotor is társul, amit a nyolcsebességes automata váltóba integráltak és az első kerekeket hajtja. Pusztán elektromos üzemben 50 kilométert tud megtenni, és legfeljebb 135 kilométer/óra a végsebessége, a két motort kombinálva 210-et megy és akár 880 kilométeres távolságra is elvisz. Az egészben a legjobb, hogy a kombinált fogyasztása csak 2,2 liter, igaz, ehhez teljesen feltöltött akkumulátor kell, a művelet viszont 2-8 órán át tarthat, töltési intenzitástól függően.


Miért kínai?

A nyújtott tengelytávú Audi A6-os kínaibb, mint az elemes integető macska. Az ilyesmit máshol Audi A8-asnak hívnák.


02

Hongqi LS5

Ez a furcsa, Range Roverre és Jeepre emlékeztető SUV a lemezek alatt igazából egy Audi. A Hongqinak (jelentése: vörös zászló) ez az első SUV-ja, és a hagyományos kínai receptet követve mindent beleadtak, hogy megjelenése a kategória legsikeresebb képviselőit gyúrja egybe. Az ülések három sorban helyezkednek el, ami nem is csoda, hiszen az LS5 mérete gigantikus: csak a tengelytáv 3060 milliméter, összesen pedig 5,2 méter hosszú a kocsi, amivel nagyobb, mint a jelenlegi Audi Q7. A tömege ennek megfelelően rettenetes: 2850 kilogramm. A SUV-ot egy 381 lóerős, V8-as mozgatja, akár óránkénti 220 kilométeres végsebességgel.


Miért kínai?

A Hongqi nem más, mint a kínai Volga, évtizedeken át ez a márka volt az állami apparátus hivatalos szállítója. Hamarosan a legeldugottabb falvakba is mehetnek a közszolgák.


03

Nissan Lannia

A Nissan egyértelműen a kínai fiataloknak szánja a Lanniát, amit teljes egészében a cég kínai dizájnközpontja tervezett házon belül. A friss vonalvezetésen túl a fiatalosság mindennek ellenére lényegében a szórakoztató elektronikai eszközökre koncentrálódik, a középkonzolon egy hétcolos interaktív képernyővel. Hogy milyen motor hajtja a 20 és 30 év közötti korúakra belőtt Lanniát, azt egyelőre nem árulta el a Nissan, az új modell forgalmazása ősszel kezdődik.


Miért kínai?

Például mert az utolsó csavarig Kínában tervezték. És ez látszik is rajta.


04

Qoros 2 SUV PHEV

A jópofa crossover koncepció egyértelműen az olyan emelt hasmagasságú kisautók piacára akar betörni, mint a Mini Countryman, a Nissan Juke vagy a Fiat 500x. A Qoros 2 ráadásul plug-in hibrid, aminek az orrában egy turbómotor hajtja az első kerekeket, a töltőcsatlakozó pedig a vadászrepülőgépekhez hasonlóan a szélvédő tövében van. Biztos, ami biztos, a padlólemezbe azért beépítettek egy indukciós töltőt is, de azért az még Kínában is jócskán odébb van a mindennapi használattól.


Miért kínai?

Kína legeurópaibb autógyártója a világ legeurópaibb szegmensébe, a kisméretű szabadidőautókéba is szeretné beleütné az orrát. De ettől még nagyon is kínai marad.


05

A Nissan és a Dongfeng együttműködésében jött létre a nevét a Vénuszról kapó gyártó crossovere. A kék festés állítólag  a bolíviai fennsíkon található Salar de Uyuni sós tavat idézi. Maga a VOW név a „Venucia Over Wonder” rövidítése, azaz a minden képzeletet felülmúló kiválóságot jelenti. Ebben a kínai autógyártás még egy-két rövid lépéssel le van maradva Európától és Japántól, de ami késik, nem múlik.


Miért kínai?

Exkluzivitás, tapasztalt külföldi partner, ambíció. Van még kérdés?


06

A Fordtól történő végleges megszabadulása után teljesen kínaivá vedlett Volvo első távol-keleti finanszírozású autója az új XC90, annak egyik legfurább kivitele pedig az Excellence. Az újdonság furcsasága abban áll, hogy az autó akár háromüléses is lehet, ha még anyósülés sincs benne. És egyes férfiak nemcsak ezért fognak felállva tapsolni, hanem azért is, mert a beltér elképesztő luxussal van felszerelve: hűtő, fagyasztó, felhajtható asztalok és lecsatlakoztatható érintőképernyők. A kárpitozás bőr- és faberakásos belsőt jelent, LED-világítással. És az anyósülés helye? Azért az sem marad üresen: lehet lábtartó, raktér, cipőtároló és munkaállomás.


Ha a tulajdonosi struktúrától el is tekintünk egy pillanatra, a kínaiak mindent – ebben az esetben akár a jobb első ülés szükségességét is – felülmúló hely- és luxusimádata alighanem egyértelművé teszi a dolgot.



07

Ez a nem-BMW BMW X3 ránézésre egy mezei X1, azzal a csavarral, hogy teljesen elektromos, és tényleg a BMW keze van benne. Az 1-es sorozat ActiveE hajtásláncának és az X1 padlólemezének egy elemeit ötvözi magában, a motorja 168 lóerős, 250 Newtonméter nyomatékot tud, és három lítium-ion akkumulátorból szürcsöli az energiát. Hatótávolsága 150 kilométer, feltöltése hét és fél órát vesz igénybe.


Miért kínai?

A jó öreg kínai koppintás akkor is a jó öreg kínai koppintás, ha ezúttal történetesen az eredetit gyártó hozzájárulásával valósult meg.