A plus size modellek csak a kövérséget népszerűsítik?

Fotó: BRAZIL PHOTO PRESS / William Volcov

-

Egy friss kanadai kutatás szerint a plus size modellek széleskörű szerepeltetése a reklámfilmekben arra ösztönözheti az embereket, hogy büntetlenül egészségtelen életmódot folytassanak. Igaz, azt is hozzátették, hogy a túlsúlyos emberek megbélyegzése sem segíti őket a fogyásban.


Az elmúlt évben egyre többen kezdték ünnepelni a női magazinok modelljeinek gömbölyödését. Kanadai kutatók most megjelent kutatásukban viszont vitatják, hogy túl sok Ashley Grahamet kellene mutogatni a reklámokban.


A kutatók eredményei szerint a plus size modellek széleskörű társadalmi elfogadottsága több egészségtelen étel fogyasztásával és kevesebb mozgással járna együtt. Bár a molett modellek népszerűsítésével pont az lenne a cél, hogy a reklámok elfogadóbbá tegyék saját és egymás testével kapcsolatban az embereket, a kutatók szerint éppen ellenkező hatást váltanak ki és inkább növelik a testképpel kapcsolatos aggodalmakat. Szerintük a reklám kampányoknak a Tess Holliday-féle túlsúlyos szélsőségek és a csontváz modellek helyett inkább átlagos testalkatú modellekkel kellene reklámozniuk.