A pilóták okozták már szándékosan repülőgép vesztét

Fotó: AFP / ERIC CABANIS

-

Az elmúlt évtizedekben többször előfordult, hogy a pilóták a munkaidejüket és a munkaeszközüket választották arra, hogy megöljék magukat és az utasaikat.


A legfrissebb információk szerint a másodpilóta, Andreas Lubitz szándékosan zuhant le a Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó járatával 149 emberrel a fedélzetén.

Nem ez az első alkalom, hogy egy pilóta vagy másodpilóta szándékosan okoz végzetes balesetet az általa vezetett repülőgéppel. 2013 novemberében egy Mozambikból Angolába tartó járat esetében jutott arra a következtetésre a nyomozás, hogy a kapitány szándékosan okozott balesetet nem sokkal az után, hogy a másodpilóta elhagyta a pilótafülkét. A gép Namíbia felett zuhant le, 33 ember halt meg a szerencsétlenségben.

1999 októberében az EgyptAir Boeing 767-ese kezdett el zuhanni harminc perccel azt követően, hogy felszállt New Yorkból. A nyomozók szerint az első tiszt szándékosan okozta a becsapódást, de meggyőző bizonyítékokat nem találtak. Ebben a szerencsétlenségben 217 ember vesztette életét.

Több mint százan haltak meg 1997 decemberében az Indonéziából Szingapúr felé tartó Boeing 737-esen, miután a pilóta a gyanú szerint lekapcsolta a gép adatrögzítő berendezéseit, és szándékosan a földnek irányította. A pilótának a munkájával kapcsolatban akadtak problémái.

1976 szeptemberében egy orosz pilóta szándékosan vezette bele az Antonov 2-es típusú gépét egy novoszibirszki lakóházba, ahol a volt felesége lakott. Tizenegy lakó meghalt, a volt feleség azonban nem volt közöttük. Egy kolumbiai repülőtéri szerelő szintén a repülőgépes becsapódást tartotta a legmegfelelőbb bosszúnak, miután kirúgták a munkahelyéről. 1979 augusztusában ellopott egy gépet, és nem sokkal felszállás után hagyta becsapódni egy kertvárosban. Rajta kívül még három ember meghalt.