A Nike felfüggeszti az együttműködését a doppingoló Sarapovával

Fotó: Getty Images / István Hajdu

-

A Nike bejelentette, hogy felfüggeszti 70 millió dollár értékű szponzorszerződését Maria Sarapova teniszezőnővel, aki hétfőn jelentette be, hogy megbukott a doppingteszten – írja a Bloomberg.


Sarapova hétfőn egy sajtótájékoztatón jelentette be, hogy egy évtizede fogyaszt meldoniumot „egészségügyi” problémáira, és nem jutott tudomására, hogy idén január 1-jétől a Doppingellenes Világszervezet tiltólistára tette a szert.

Kejuan Wilkins, a Nike egyik sajtószóvivője úgy nyilatkozott, hogy „szomorúak és meglepettek vagyunk, és úgy döntöttünk, hogy felfüggesztjük az együttműködésünket Maria Sarapovával, ameddig a nyomozás tart”.

Sarapova a Nike-val több mint egy évtizede kötött szponzori szerződést, legutóbb 2010-ben hosszabbították meg nyolc évre és 70 millió dollár értékben. A szerződésben szerepelt például egy Sarapova által tervezett teniszkollekció is.




A meldonium nevű szert az orosz–litván Grindeks AS gyógyszercég kísérletezte ki szív- és agyérrendszeri keringési rendellenességek ellen, de az Egyesült Államokban nem forgalmazható. Több sportoló, köztük egy orosz kerékpáros és hat grúz birkózó is lebukott már idén a szer használatával.

A sérülésekkel bajlódó Sarapova idén már nyert 298 ezer dollárt az Ausztrál Openen, ahol a negyeddöntőben kikapott Serena Williamstől. A szabályzat szerint azonban a doppingvétségen kapott teniszező automatikusan diszkvalifikálja magát a versenyről, utólag pedig elveszíti a helyezését, pontszámait, pénzjutalmát is. Könnyen lehet, hogy Sarapova a lehetséges eltiltás miatt nem vehet majd részt a nyári riói olimpián.

Sarapova jelenleg a hetedik a világranglistán, 2015-ben 29,7 millió dollárt keresett, amivel a legjobban kereső női sportoló lett a világon. A Nike-n kívül az Eviannal, az Avonnal és a Tag Heuer óracéggel van még szponzori szerződése.

KÖVESD A VS SPORTROVATÁT A FACEBOOKON IS!