A Népszabadság szerkesztői civilekkel tiltakoztak a Kossuth téren

Fotó: Adrián Zoltán

-

Délután a főszerkesztő még bizakodó volt, hogy tárgyalásokkal megmenthető a lap.


Az MSZP a kiadó székháza elé, a Corvin negyedbe szervezett tüntetést. Az Origo összefoglalója szerint a párthoz kötődő Szabad Sajtó Alapítvány révén 2015-ig jelentős befolyása volt az MSZP-nek a lapban, de 2015 júniusában az alapítvány eladta a csaknem 30%-os részesedését a Mediaworksnek.

Molnár Gyula, a szocialisták elnöke mintegy száz demonstráló előtt felszólalva elmondta, arra készültek, hogy október 23-án, 1956 hatvanadik évfordulóján lehet majd nemzeti minimumról beszélni, arról, miként lehet az országot kivezetni a kátyúból, a mai nap azonban világossá tette: nincs lehetőség semmilyen egyezkedésre, tudósított róla az MTI.

Az ATV úgy tudja, lehetetlen feltételeket szabott a kiadó a Népszabadság szerkesztőségének: nullszaldós üzleti terv esetén folytathatnák a munkát. A szerkesztőség új Facebook-oldalán azt közölték, vasárnap 14 órakor, ahogy azt minden vasárnap tették, megpróbálják felvenni a munkát a Bécsi út 122-124. alatt.

Murányi András főszerkesztő e tévének úgy nyilatkozott, hogy azon dolgozik, hogy a lap hétfői száma is megjelenjen, de ennek a dolgok mostani állása szerint kicsi az esélye. A főszerkesztő megköszönte a szolidaritást azoknak, akik elmentek a tüntetésre - írja az Origo az ATV-re hivatkozva.

A Kossuth téren civilek, a Tüntetés a sajtószabadságért Facebook-csoport kezdeményezésére szombat este hat órakor több ezren gyűltek össze, a tüntetéshez a Népszabadság szerkesztősége is csatlakozott. Eredetileg csendes tiltakozásnak szánták, de a rendezvényen, miközben a tömeg a sajtószabadságot követelte, beszédet mondott Tamás Gáspár Miklós, aki szerint


Itt az ideje annak, hogy a sajtó és szólásszabadságért, demokráciáért zajló évtizedes küzdelem eredményt hozzon.


A tüntetésen az egyik szónok rosszul lett, újra kellett éleszteni.



A nap folyamán több lap biztosította szolidaritásáról a lap munkatársait, így a Magyar Nemzet, a Mandiner és lengyel Gazeta Wyborcza szerkesztősége , illetve magyar írók is tiltakoznak.

Nagy nyugati hírügynökségek, lapok, mint a Reuters, a New York Times, a Szabad Európa Rádió, a Bloomberg is hírt adtak a Népszabadság ügyéről.