A napilapok minden mást lenyomtak

Fotó: VS.hu / Zagyi Tibor

-

A 31 napilap viszi el a laphirdetések felét, összesen több mint hatezer periodika jelent meg.


Összbevételben a napilapok, darabszámban pedig a havilapok jelentik a lappiac csúcsát a hatezernél több címet kínáló hazai piacon – derül ki a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) által az MTI-hez kedden eljuttatott elemzésből. Tavaly a megjelenő 31 napilap összesített terjesztési, reklám- és egyéb bevételei elérték a 61 milliárd forintot, amivel a lapkiadói bevételeknek több mint a felét adták. Összeshasonlításképpen a televíziók tavaly 51 milliárd forintot hirdetési bevételt értek el.

Az elmúlt évben 262 hetilap jelent meg, ezek között jelentős számban akadnak helyi orgánumok, így hirdetési vagy önkormányzati lapok, valamint tematikus magazinok, például kertészeti, rejtvény-, egyházi, program- vagy közéleti és politikai magazinok. A kéthetente megjelenő kiadványok számát 176-ra, a haviakét 1358-ra tette a kutatás, amely szerint kéthavi rendszerességgel 542, negyedévente 1129, félévente 363 kiadvány jelenik meg, más ütemezéssel pedig 2792, így összesen 6653 periodika.


Ez, mondjuk, már nincs is