A nap, amikor a vásárlástól lefagyhat az internet

Fotó: Thinkstockphotos / Thinkstockphotos

-

Van olyan üzlet, amely éves forgalmának akár a 60 százalékát is egyetlen nap alatt bonyolítja. Hódít az Internetes Vásárlás Napja, és ha ez még nem lenne elég, ismét lesz Magyarországon is Black Friday. Felkészülni, vigyázz, kész, tűz, rajt.


Ma van az Internetes Vásárlás Napja. Ez a legnagyobb hazai e-kereskedelmi esemény, amikor több száz webáruházban lehet akciósan vásárolni. Szinte nincs is olyan termék az interneten, amelyre ne vonatkozna ezen a napon akció, legyen szó utazásról, játékról, könyvről, műszaki cikkekről, bútorról vagy ruháról.

A mozgalomhoz az internetes kereskedők szabadon csatlakozhattak, egyetlen feltétel volt, adjanak valamilyen kedvezményt.

A vásárlók egyetlen oldalon, a www.internetesvasarlasnapja.hu weboldalon tudnak válogatni, és itt tudják összehasonlítani is az árakat.

Az Internetes Vásárlás Napja azért jött létre, hogy legyen egy olyan nap, amikor népszerűsíteni lehet az online vásárlást. A webáruházak ilyenkor kiemelik, hogy aki az interneten vásárol, az időt és pénzt takarít meg, és még a környezetet is védi, mert nem kell autóba ülnie.


Mire jó a sok akció?

Közben az üzletek hamarosan meghirdetik a fekete pénteket is, azt a napot, amikor ismét komoly kedvezményeket nyújtanak a vásárlóknak. A Black Friday-nak elsősorban az Egyesült Államokban vannak komoly hagyományai, Magyarországon tavaly rendezték meg először, egy műszaki webáruháznak köszönhetően.

A tengerentúlon nem ritka, hogy ezen a napon az emberek egymás kezéből tépik ki a termékeket. De arra is volt példa, hogy betörték egy üzlet ajtaját.



Idén, noha még nem tudni, melyik lesz a fekete péntek, nagyjából 4 ezer terméket lehet majd lényegesen olcsóbban megvenni azon a napon. Az egyik áruház kiszámolta, hogy nála az összes, kínált kedvezmény értéke megközelíti majd a félmilliárd forintot. Tavaly volt olyan játékbolt, amelynek forgalma csak ezen a napon megháromszorozódott.

Sok üzlet ezen a napon is az internetes vásárlást népszerűsíti majd, például úgy, hogy ilyenkor a házhoz szállításért sem kell fizetni.

A kereskedők arra számítanak, hogy okostelefonokból, televíziókból és háztartási gépekből tudják majd a legtöbbet eladni. Noha az utóbbi időben sok barkácsárut és sportszert adtak el az interneten, és arra is volt példa, hogy voltak, akik pelenkát is az interneten vettek.