A motor, amely ellen 1000 lóerő felett sem mehetünk biztosra

-

Egy McLaren MP4-12C, egy 1200 lóerős Bugatti Veyron, egy 1350 lóerőre tuningolt Nissan GT-R a 300 lóerős Kawasaki H2R ellen. Videók.


Mióta négy számjegyű lóerő-teljesítményű autókat kapni, még jobban izgatja a kérdés az újságírókat: vajon tudnak-e akkorát menni, mint a motorbiciklik. A Kawasaki mintha csak erre várt volna, hogy előjöhessen a 300 lóerős H2R-rel, amelynek egyliteres négyhengeresét kompresszorral szerelték, innen az elképesztő 300 literteljesítmény.

A brit Super Street és Sport Rider magazinok szerkesztői ennek a motornak találtak ki egy ügyes gyorsulási versenyt, méghozzá a világ legdurvább utcai sportkocsijainak részvételével.

A járművek óránkénti 50 mérföldes sebességről rajtoltak el a negyedmérföldes távra. Erre azért volt szükség, mert állóhelyzetből bármit agyonverne az autókhoz képest pillekönnyű motorbicikli. Nos, a gyári McLaren MP4-1C, a Bugatti Veyron és az SP Engineering által tuningolt Nissan GT-R így birkózott meg a Kawasaki-villámmal a repülőtéri kifutón:


McLaren MP4-12C


Bugatti Veyron


SP Engineering Nissan GT-R