A MÁV-nak nem kellenek a GYSEV megkímélt állapotú, használt járművei

-

A MÁV házon belül próbálja korszerűsíteni elaggott kocsijait.


A MÁV elnökét úgy hívják, hogy Dávid Ilona. A GYSEV-ét pedig úgy, hogy Dávid Ilona. A két vasúttársaság vezetésében más közös pontokat is találni, nem is beszélve a közös tulajdonosról, a magyar államról. Nem lehetnek tehát rosszban egymással. Az iho.hu mégis úgy értesült, hogy a nyugat-magyarországi vasútnál fölöslegessé váló járművek nem kellenek a MÁV-csoportnak.


Leinformálható női tulajtól, garázsban tartott, szervizkönyvvel

Olyan kocsik, mozdonyok, motorvonatok váltak, válnak fölöslegessé a GYSEV-nél, amelyeknek biztosan hasznát lehetne venni a MÁV-Startnál, hiszen ott vannak még szolgálatban lényegesen rosszabb állapotú eszközök.


Többségük használtan érkezett még nyugatabbról, és a magyar–osztrák vasútnál tényleg jó állapotban őrizték meg őket a szakemberek szerint. A Jenbacher motorkocsikat például Ausztriában gyártották, onnan jöttek a GYSEV-hez. Ezek a dízeljárművek azért válnak fölöslegessé, mert a GYSEV folyamatosan villamosítja vonalait.

A MÁV-nál viszont az öregecskedő Bz-sorozat szolgál a mellékvonalak többségén, ezeknél mindenképp kényelmesebbek az utasoknak a Jenbacherek, és jobb a műszaki állapotuk is.

A fölöslegessé váló, szintén osztrák eredetű személykocsik ugyanígy sokkal jobbak, mint a MÁV-Start leglepusztultabb vagonjai, tehát bízvást beállíthatnák helyettük. Szó van még V43-as, Szili becenevű villanymozdonyokról, amelyeket meg lehetne szerezni.


Magunk is össze tudjuk rakni

A közlekedési portál szerint a GYSEV fölajánlotta ezeket a járműveket a MÁV-csoportnak, de nem érkezett pozitív válasz.


Az ok állítólag az, hogy a motorkocsikból túl kevés van, így nem üzemeltethetők gazdaságosan. Az iho szerint azonban nemsokára az osztrák államvasútnál sokkal több ilyen jármű kerül eladósorba, így azok akár közvetlenül, GYSEV-es kitérő nélkül kerülhetnének a MÁV-hoz.

A VS.hu információi szerint sokkal inkább arról lehet szó, hogy amióta Csépke András a MÁV-Start vezérigazgatója, ott az üzemeltetési terület határoz meg mindent. (Innen érkezett Csépke.) Az egyik legfontosabb cél tehát, hogy ellássák munkával a MÁV-os járműjavítókat. Ezért például a Bz-k helyettesítése helyett házilag korszerűsítenék azokat, de dédelgetnek olyan terveket is, hogy új motorvonatokat építenek, ahogy belefogtak IC-kocsi-gyártásba is, bár a projekt eddig akadozva haladt előre.