A magyar Lidl lenyomta az Aldit és a Pennyt

Fotó: AFP / MYCHELE DANIAU

-

Tavaly összesen 283 milliárd forint folyt be a Lidl kasszáiba. Ez több, mint amennyit a rivális Aldi vagy a Penny könyvelhetett el.


A Lidl Magyarország a legutóbbi - 2016. március végén zárult - teljes pénzügyi évében 283 milliárd forintos nettó árbevételt ért el - erősítette meg a Magyar Időknek adott adatokat a Vs.hu-nak Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője. A 283 milliárd forintos bevétel az előző teljes pénzügyi évben (2014/2015) elért 261,5 milliárd forintos árbevételhez képest 8, 2 százalékos növekedésnek felel meg.


Ez egyben azt is jelenti, hogy egy héten átlagosan 5,44 milliárd forint bevétel hozott össze a boltlánc.


Az országszerte több mint 160 bolttal rendelkező Lidl árbevétele meghaladja a két legnagyobb rivális diszkontlánc bevételét. A több mint 100 boltot működtető Aldi tavaly az Opten cégadatbázisa szerint 108,8 milliárd forintos árbevételt ért el, ami egyébként jelentős, 19,5 százalékos százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest.

A másik nagy Lidl-konkurens, a Penny - amelynek egyébként közel 200 boltja van országszerte - több mint 178 milliárd forintos forgalmat bonyolított 2015-ben, ez pedig 6 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest.