A luxuson spórolnak a kínai és orosz utazók

Fotó: Imaginechina / Chen jialiang

-

Ráadásul az amerikai piac is lanyha. Nem jó mostanában luxusmárkának lenni.


A nemzetközi bevásárlóturizmusban szakértőnek számító, áfa-visszatérítéssel foglalkozó, svájci székhelyű Global Blue statisztikái szerint a kínaiak külföldi luxusvásárlása 24 százalékkal esett márciusban éves szinten. Ezen belül a kínaiak európai vásárlásai 35 százalékkal zuhantak. Ebben nagy szerepet játszott az is, hogy a párizsi és brüsszeli terrorista támadások miatt kevesebben utaztak Európába.


A Global Blue felmérése szerint a néhány éve még egyebek között pénzköltésükről ismert orosz turisták luxustermék-vásárlásai márciusban 22 százalékkal zuhantak, amiben szerepe volt a gyengülő rubelnek, valamint annak, hogy a kőolajár esése miatt az orosz gazdaság recesszióba fordult. Kínai elemzők május végén azonban még úgy gondolták, hogy az ország turistái 23 százalékkal több pénzt költenek el idén külföldön, mint a megelőző évben.

A Bain & Co. nemzetközi tanácsadó cég előrejelzése szerint régóta nem tapasztalt mélypontra esik idén a luxustermékek piaca amiatt, hogy kevesebb turista látogat Európába, lassul a kínai gazdasági növekedés, és meglehetősen lanyha az amerikai kereslet.