A hiszékeny nyugdíjasok védelmére kel a kormány

-

Az ingyenességet ígérő, a vásárlókat mégis súlyos költségekbe verő termékbemutatókon sokszor visszaélnek az emberek jóhiszeműségével.


Tovább szigorítana az árubemutatókra vonatkozó szabályokon a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a tárca ezért egyeztetést kezdeményezett a társhatóságok és civil szervezetek bevonásával - hangzott el a tárca és a KDNP közös sajtótájékoztatóján szerdán Budapesten.

Koszorús László, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára jelezte: a fogyasztóvédelem 2008 óta vizsgálja a termékbemutatókkal kapcsolatos kereskedelmi tevékenységet, ennek ellenére az ellenőrzések tapasztalatai szerint minden évben visszaélnek a kiszolgáltatott, nyugdíjas fogyasztók jóhiszeműségével.

Jelezte: a témáról széles körű konzultációt kezdeményeztek 8 hónapja a KDNP közreműködésével. A törvénymódosításhoz három javaslat vetődött fel: kötelező feladat lenne az országos ügyfélszolgálat működtetése, szigorítanák a hitelszerződések megkötésének feltételeit, és megtiltanák a reklámokban szereplő megtévesztő ingyenességet. A három javaslat a reklámtörvény, a kereskedelmi törvény és a fogyasztói hitelekre vonatkozó törvény módosítását jelentené.