A gumimárka számít, a profilmélység nem

-

Ez derül ki a Continental kutatásából. Meg az, hogy biztonságos gumikat akarnak a magyar autósok.


A Continental Hungaria által nemrég nyilvánosságra hozott, a gumiabroncs-vásárlók fogyasztói szokásait vizsgáló kutatás egyik legfontosabb tanulsága, hogy az emberek 28 százaléka a márkát tartja a legfontosabbnak, amikor gumiabroncsot választ, de a megkérdezettek 27 százaléka az abroncs tulajdonságait is közel azonos fontossággal emelte ki. A tulajdonságok közül a biztonság vezeti a rangsort, az ár kérdése csak a harmadik legfontosabb szempont a vásárlóknak. A Continental kutatása azt is kiderítette, hogy a magyar autósok átlagosan 5,2 év után cserélik le abroncsaikat, valamint azt is, hogy fogalmunk sincs, mekkora profilmélységnél jön el a csere ideje. Rábai Dániel, a Continental Hungaria ügyvezetője utóbbi kapcsán megjegyezte, hogy „bár téli és a nyári mintázat esetén egyaránt 1,6 mm a törvényileg előírt minimális mintamélység, egy téli abroncs 4 milliméteres profilmélység alatt már nem képes teljes mértékben betölteni szerepét.”