A francia szélvédők blokkolják a GPS-vételt

Fotó: Getty Images/iStockphoto / ChamilleWhite / Getty Images/iStockphoto / ChamilleWhite

-

A fogyasztók leginkább használhatatlan készülékekre és fizetős szoftverekre panaszkodtak.


Hiányzik a térkép, nem frissül a szoftver, napos időben semmit nem látni a képernyőn - ügyfelei GPS-es panaszait foglalta össze a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

Egy készülék nem biztosított GPS vételt, de aztán kiderült, hogy tökéletesen működik. Az autóval volt probléma, mert hővédő üvegezése miatt nem működött megfelelően a navigációs rendszer.

Sok francia gyártmányú autónak fémgőzölt az üvege, azonban


sem a vásárláskor, sem a gyártói tájékoztatásban nem szerepelt, hogy a szélvédő üveg befolyásolhatja a vételt.

Semmi sem látszik

Egy másik készüléket úgy hirdettek, hogy kijelzője tükröződésmentes felület. A használat során azonban kiderült:


napos időben semmi nem látszódik a kijelzőn, a készülék
alkalmatlan funkciójának betöltésére

Térkép nélküli verzió

A GPS megvásárlása után meglepő tapasztalat, ha nincs hozzá térkép. De nincs ebben svindli a fogyasztóvédelmi hatóság szerint, ha a kereskedő nem ígérte meg, hogy ad, mivel a GPS és a térképszoftver nem feltétlenül jár együtt. Vásárlása előtt azért érdemes tájékozódni az eszközről és a hozzáadott szoftverekről.


Vissza az alapokhoz


Nem frissült a szoftver

Új személygépkocsi vásárlásakor figyelni kell a beépített GPS készülékre: milyen típusú a szoftver, van-e havi díja. „Előfordult olyan panaszunk, hogy a kereskedő szóbeli tájékoztatása alapján a szoftvert ingyenesen frissítik, de ez nem volt igaz. A szoftver aktiválása után kiderült, hogy csak 90 napra szól, azt követően fizetőssé válik” – írja a fogyasztóvédelem.


Megegyezés, per, békéltető testület

Ha a vásárló úgy gondolja, hogy megtévesztő információkkal vették rá a vásárlásra, akkor a fogyasztóvédelmi hatóság azt javasolja, hogy forduljon a kereskedőhöz. Kérje vissza a vételárat, vagy kérje a megfelelő teljesítést, pl. ingyenes frissítés, megfelelő GPS-vétel, térképszoftver - ha azt megígérte a kereskedő.

Ha nem tudnak megegyezni, a vásárló panaszt tehet a fogyasztóvédelmi hatáskörben első fokon eljáró Kormányhivatalnál.

Állításai igazolásához szükség lehet a szórólapra, reklámújságra, weboldal lementésére, a dobozon megjelenített információkra. Ha a megtévesztő tájékoztatás miatt adódott kára, akkor polgári peres úton van lehetőség megegyezésre jutni.

Alternatív vitarendezésre a békéltető testületi eljárását ajánlja a hivatal.