A főváros megfúrta az óbudai buszgarázs bezárását

Fotó: VS.hu / Szabó Gábor

-

Úgy tudjuk, a fővárosi önkormányzat korainak tartotta a döntést.


Ahogy azt megírtuk, a BKV igazgatósági ülésének pénteki napirendjén még szerepelt az óbudai buszgarázs bezárásáról szóló előterjesztés. Az autóbusz telephelyek racionalizálásának vizsgálata címet viselő anyagot azonban mégsem tárgyalták meg. Úgy tudjuk, a BKV tulajdonosa, a fővárosi önkormányzat képviselője azt kifogásolta, hogy a főváros érdemben még nem vizsgálta a bezárás kihatásait, korainak tartja a döntést.


A főváros akarata érvényesült, a BKV igazgatósága – február után másodszor – ismét elhalasztotta a döntést. Pedig a buszgarázs felett már évek óta bezárás rémképe, a BKV idei és a tavalyi üzleti tervében is hivatkoznak a telep megszüntetésére összegszerűség nélkül.

Úgy tudjuk, az előterjesztés elsősorban a BKK kezdeményezésére készült el, amelyre a főváros átruházta a BKV vagyonkezelési jogainak gyakorlását. A javaslat elfogadása esetén a BKV működésére évi 520 millió forinttal kevesebbet kellene biztosítania – a bezárásnak köszönhetően ekkora megtakarítással számolnak.



A metrópótlás megmenti?

Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke lapunknak azt mondta, továbbra sem támogatják a buszgarázs bezárást. Számukra elfogadhatatlan a BKV vagyonvesztése és a munkahelyek megszűnése. Biztosak abban, lehet megoldást találni a buszgarázs gazdaságos működtetésére. Szabó szerint a BKV-nak is érdeke, hiszen több mint valószínű, hogy részt fog venni a 3-as metró felújításának buszos metrópótlásában, amihez szükség lesz a garázs kapacitására.


A BKV-ban mind a négy – 2 budai és 2 pesti – buszgarázs bezárásának következményeit kiszámolták. Az óbudai bezárása hozná a legtöbb, 520 milliós megtakarítást. Azt is megnézték, mi lenne, ha a másik budai garázzsal, a kelenföldivel vonnák össze, 2 telephellyel működő egységbe olvasztanák. Ezen azonban csak 260 millió forintot tudna a BKV spórolni. Ezért az igazgatóságnak a garázs bezárását javasolták az előterjesztők.

Ismereteink szerint ezzel az óbudai telephely korántsem menekült meg, hetek múlva ismét a BKV igazgatóságának ülésére várják az bezárásról szóló javaslatot.