A foci miatt eladósodnának a magyarok

Fotó: JOHANNES EISELE / DDP / AFP / JOHANNES EISELE / DDP / AFP

-

A nagy sportesemények idején több tévét vásárolnak. Főként hitelre.


A júniusi labdarúgó EB tovább élénkítheti a magyar áruhitel-piacot, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján a sportesemények alkalmával sokan lecserélik televíziójukat. A piac már most is érezhető élénkülést mutat: a Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint tavaly közel egyötödével nőtt a kihelyezett áruvásárlási hitelek mennyisége Magyarországon, idén az első negyedévben pedig több mint másfélszer annyi áruvásárlási kölcsönt vett fel a lakosság, mint egy évvel korábban - írja közleményében a Magyar Cetelem Bank.

A bank adatai szerint 2012-ben, a londoni olimpia és a foci Eb előtt is kiugró volt a műszaki áruházak forgalma, hiszen akkor 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet figyelhettünk meg két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.

A televíziók iránti kereslet ismét növekedni kezdett, holott az elmúlt 2-3 évben inkább visszaesés jellemezte a piacot. A kereskedők szerint most nincs olyan új technológia a piacon, amely tömeges keresletet generálna, inkább a minőségi csere a fő motiváció. Jól látható trend a készülékek méretének növekedése: az eddig népszerű, 32”-os képátlójú TV-k bekerülnek a hálószobákba, a nappalikban pedig a 42” feletti készülékeké kezd lenni a főszerep; ezen belül is a 49” és 55” közötti kategóriában várható a legnagyobb növekedés. A 3D technológia viszont nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, leginkább a SMART típusok, illetve a hajlított képernyős TV-k számítanak népszerűnek.

“A Magyar Cetelem Bank tapasztalatai is azt támasztják alá, hogy az áruhiteleknél érezhető erősödésnek indult a kereslet: a labdarúgó EB kapcsán pedig szinte biztos, hogy a költési kedv is megnő, így optimisták vagyunk a következő hetek kilátásait illetően is” - mondta Lukácsi Zoltán, a Cetelem marketingigazgatója.