A dolgozó emberek harmada nem utazott nyáron

Fotó: Flickr / Van Sutherland

-

A nyaralók fele a nyaralás alatt is követi a céges e-maileket, a munkával kapcsolatos hívásokat pedig tízből nyolcan fogadják.


A munkavállalók 37 százaléka sehova sem utazott nyáron. Sokan csak pár nap szabadságot vettek ki, és a munkavállalók fele belföldön töltötte a pihenésre szánt napokat – derült ki a Profession 1104 fő bevonásával készített kutatásából.

A megkérdezettek fele belföldön nyaralt, és csak 7 százalékuk engedheti meg magának az egy hétnél hosszabb külföldi nyaralást. A nyaralók több mint fele ilyenkor is dolgozik, tíz százalékuk rendszeresen, függetlenül az elvégzendő feladat fontosságától. A válaszadók 39 százaléka inkább csak egyszerű, rövid idő alatt teljesíthető feladatokkal foglalkozik a szabadság alatt.

Az e-mailek követése összességében kevesebb emberre jellemző, a nyaralók fele soha nem nézi ezeket szabadsága alatt, tíz százalékuk viszont naponta többször figyeli a levelezését. A céges hívásokat ennél többen, 16 százalékuk fogadja a nyaralás közben.


Kevesen engedik meg maguknak az egy hétnél hosszabb külföldi utat


Leginkább az oktatásban dolgozók elérhetőek nyáron

Ugyan hagyományosan az iskolai vakációval azonosítjuk a nyári szünetet, az oktatási szegmensben dolgozók 43 százaléka ilyenkor is teljes eléréssel dolgozik, 89 százalékuk pedig legalább egy csatornán elérhető. A saját vállalkozásukban a tulajdonrész felénél kevesebbet birtokló munkavállalók, illetve felső vezetők 100 százaléka válaszolt úgy, hogy teljes eléréssel dolgozik. A közép- és alsó vezetők közül is rendkívül sokan (95,8%) érhetőek el valamilyen csatornán.


A férfiak nagyobb eséllyel követik a híreket, mint a nők

Majdnem minden harmadik munkavállaló napi rendszerességgel figyeli a híreket, de további 20 százalék hetente többször ellátogat valamelyik híroldalra. Csak 14 százalék nyilatkozott úgy, hogy semmiképp nem szeretne hírekkel foglalkozni ilyenkor. Szembetűnő, hogy a férfiak közül többen követik naponta a híreket: 34 százalékuk, szemben a női válaszadók 25 százalékával. A kor előrehaladtával is növekszik a tájékozódási kedv, az 50–60 év közötti korosztályban 20 százalékponttal gyakoribb a nyaralás alatti hírolvasás, mint a 20–29 évesek körében.