A cukrozott szénsavas üdítőt szénsavmentesre cserélték az amerikaiak

Fotó: Getty Images / Spencer Platt / Getty Images / Spencer Platt

-

30 éve nem ittak ennyire kevés cukrozott, szénsavas üdítőt az amerikaiak, a többi cukros üdítő népszerűsége azonban nem csökkent – írja a Vox.


Az emberek valamiért nem érzékelik, mennyi hozzáadott cukrot tartalmazhatnak a gyümölcsöt tartalmazó üdítők – derül ki a portálon közölt cikkből, amely egy nemrég elvégzett felmérés eredményét is ismerteti. Eszerint az amerikai szülők 96 százaléka vásárolt valamilyen cukrozott üdítőt a gyermekének a felmérést megelőző egy hónapban, viszont többségük úgy véli, hogy a gyümölcslevek, ízesített vizek és energiaitalok egészségesebbek.


A legismertebb szénsavas üdítők, mint a Coca-Cola és a Pepsi forgalma három évtizede nem látott mélypontra süllyedt, ami elemzők szerint azt jelzi, hogy sikeresek voltak a cukrozott üdítők ellen folytatott egészségügyi felvilágosító kampányok.



A siker azonban csak részleges, mivel az utóbbi években egyre nő a gyümölcslevek, dobozos kávék és teák, palackozott vizek és energiaitalok forgalma annak ellenére, hogy sok közülük semmivel sem tartalmaz kevesebb hozzáadott cukrot, mint a szénsavas italok. Sőt.


Egy 3,5 decis áfonyalé például 12 teáskanál cukrot tartalmazhat, miközben ugyanennyi kóla 10 teáskanálnyit, az energiaitalok pedig csak ennek felét.