A BKV nem érti, mit csinál a metrótender észt vesztese

Fotó: MTI/ Máthé Zoltán / MTI/ Máthé Zoltán

-

A BKV közleménye szerint a Skinest Railnek nem kellett volna egyből az Európai Bizottsághoz fordulnia.


A BKV értetlenül áll az észt Skinest Rail lépése előtt, hogy az Európai Bizottságnál (EB) tett panaszt, hiszen a cégnek az összegezés kiküldésétől számított három napig lett volna lehetősége vitarendezési eljárást kezdeményezni – írta a fővárosi közlekedési cég közleményében. A BKV szerint az Európai Bizottság előtt hozzájuk is fordulhatott volna az észt cég, mert a törvény szerint a szerződéskötési moratórium tíz napja alatt módja van a jogorvoslati eljárás bejelentésére.


A Skinest Rail ugyanakkor ezt csak ma tette meg, egy nappal azután, hogy az EB-hez fordult.

A BKV szerint ráadásul értelmetlen azt összehasonlítani, hogy az észtek sokkal olcsóbban felújították volna a metrókat, hiszen az ajánlatuk érvénytelen volt. A BKV formai okokra hivatkozva utasította el az észtek közbeszerzési pályázatát, így csak a másik induló az orosz Metrowagonmash nyerhette a tendert.

A BKV azért felsorol olyan szakmai követelményeket is, aminek a Skinest nem felelt meg. Például:
  • az ajánlatban szereplő áramszedők konstrukciója nem illeszkedik az M3 vonal adottságaihoz,
  • a járművek homlokfalán a felújítás során kialakításra kerülő menekítő ajtók és lejáratok műszaki kialakítása nem felel meg a műszaki követelményeknek,
  • nem tett megfelelő ajánlást a járművezetői oktató szimulátor, valamint az elvárt minimális ülőhelyarány tekintetében sem.
A fővárosi közlekedési cég azt írta, közbeszerzési eljárás szabályos volt és mind az uniós jog, mind a magyar közbeszerzési törvény követelményeinek maximálisan megfelelt, ezért minden ellentétes állítást határozottan elutasítanak.