A BKK tagadja, de ritkítja a járatokat

Fotó: VS.hu / Adrián Zoltán

-

A BKK vezetője szerint nem egy „sundám-bundám, spórolás miatti járatritkítási csomag lesz, hanem egy dinamikus, élő hálózat alakítása az utazási szokások alapján.”


Néhány nap múlva újra teljes szakaszon járnak a villamosok, az Újbudán zajló peron- (és pálya-)felújítás ugyanis a terveknek megfelelően augusztus 28-án befejeződik - adta hírül a jó hírt a BKK. Aztán azt is hozzátette: bizonyos szakaszokon azért mégis lesz korlátozás. A 17-es és 61-es villamos ugyanis a Móricz Zsigmond körtér és a Széll Kálmán tér között nem az Alkotás úton jár majd, hanem a Krisztina körúton. Vagyis aki mégis ezen a szakaszon menne, annak október végéig pótlóbusszal kell közlekednie.


Hűvösvölgyből az 56-os, 56A villamosok mellett további eljutási lehetőséget jelent az 59B jelzésű villamos, amely egész nap közlekedik Hűvösvölgy és a Márton Áron tér között az 59-es és az 59A helyett is. Szeptember 1-jétől a 61-es villamos Hűvösvölgy és a Széll Kálmán tér között jár, kizárólag hétköznap, a reggeli csúcsidőben. A Móricz Zsigmond körtér és a Széll Kálmán tér között az Alkotás utcán és a Villányi úton át a 61-es pótlóbusszal lehet majd utazni. Az Alkotás utcán közlekedő buszjáratok (139-es, 140-es, 140A, 142-es) a közös szakaszon a villamospótló összes megállójában megállnak.


Ritkábban látjuk majd


Az október közepéig tartó munkálatok befejezésével 55 villamosmegálló újul meg és lesz akadálymentes Újbudán – büszkélkedett közleményében a BKK. Azzal azonban nem dicsekedtek, hogy az új síneken az akadálymentesített peronok között ritkábban járnak majd a villamosok.

Az Index szerint azonban a budapesti hálózaton jelentős járatritkításra készül a BKK már szeptemberben. Az portál információi szerint többek között a fonódó villamosról és a Rákóczi úti busztengelyről is levesznek majd kapacitást. A központ cáfolta ezt, közleményükben azt írják, nem készülnek szeptembertől járatritkításra.

A cáfolatra ellencáfolat következett, a hírportál azt írja, örülnek, ha nem lesz járatritkítás, de nekik birtokukban van az a tervezet, amely szerint terveztek ilyet.

A tervek szerint a fonódó villamosok 7-8 perc helyett tíz percenként járnak majd, de 15 helyett 20 percre ritkítják a 41-es és hétvégenként a 19-es villamosokat is. A 47-49-es, valamint az 50-es és 56-a villamosok is tízpercenként közlekednek majd 7-8 perc helyett. Emlékeztetőül: főleg pont ezen vonalakon megy most a nagy peronkorszerűsítés.


Nemrég szabták át a 4-es metróra hivatkozva a buszmenetrendet


Az Indexben ismertetett tervezet szerint ritkul a 7-es, 33-as, 109-es, 110-es, 112-es busz, emellett a 7E, 8E, 108E, 133E is ritkábban jár majd.

A módosítások egyik egyértelmű okának a négyes metró látszik. Ez önmagában akár logikus is lehetne, csakhogy pár hónapja módosították a buszhálózatot az „új” metróra hivatkozva, így indokolatlannak látszik újra ritkítani a buszokon.

A járatritkítás érint olyan vonalakat is, amelyek nem kapcsolódnak a négyes metróhoz – így a troliközlekedés is gyérebb lenne – ám a becslések szerint 100 millió forint spórolást eredményező visszavágás döntően Újbudát sújtja majd.


Egy szeptembertől érvényes, ritkított trolimenetrend


A cáfoló közlemény kiadásának idején a BKK felületein, azaz a honlapon a menetrendben, illetve a Futár mobilos alkalmazáson részben már láthatóak voltak a ritkított, szeptember 1-től érvényes menetrendek. (Az előbbiből egy példa fentebb látható.)


Végül megszólalt az Indexnek a BKK vezérigazgatója is. Dabóczi Kálmán azt nyilatkozta, hogy „valóban hozzányúlnak a menetrendhez időnként, finomhangolják a járatokat, de ez


nem egy sundám-bundám, spórolás miatti járatritkítási csomag, hanem egy dinamikus, élő hálózat alakítása az utazási szokások alapján.”