400 millióért vette vissza a kalózzászlót a St. Pauli

Fotó: Bongarts / Stuart Franklin

-

A Bundesliga 2.-ben szereplő hamburgi klub hat éven át pereskedett a híres címerért és a marketingjogokért.


Hat évig tartó bírósági huzavona után a St. Pauli futballcsapata 1,3 millió euróért (kb. 400 millió forint) visszaszerezte a klubhoz tartozó marketingjogokat, amelyek része a híres kalózzászló is.

A St. Pauli még 2004-ben, a klubot fenyegető csőd elől menekülve adta el a jogok 90%-át az Upsolut Merchandising nevű cégnek, majd amikor vissza akarták vásárolni, akkor az Upsolut nem volt hajlandó eladni nekik. Végül 2009-ben bírósághoz fordultak, és egészen mostanáig pereskedtek, míg vissza tudták szerezni az említett jogokat.

A híres kalózzászló először az 1980-as években tűnt fel a St. Pauli stadionjában, az egyik szurkolói csoport kezdte el lobogtatni, majd a ’90-es években már nemzetközi hírnévre tett szert az európai klubok között egyedülálló embléma. A hírverés jót tett a klubnak, hiszen az egykor alig kétezer nézőt vonzó St. Pauli ma már az egyik legmenőbb futballklub (a Németországon kívüli futballsznobok körében különösen népszerű), november 9-én 29 017 néző volt kint a Millerntor stadionban, ami új nézőcsúcs a klub történtében.

A St. Pauli 2011-ben esett ki a Bundesliga 1.-ből, de Oke Göttlich klubelnök szerint a mostani bírósági siker olyan gazdasági hátteret fog biztosítani a klubnak, amivel kiharcolhatják majd a feljutást. Jelenleg a 34 fordulós bajnokságból 16 kör ment le, és a St. Pauli a 3., osztályozót érő helyen áll.