2017-től nem laborban mérik, mit pufogtatnak ki a kocsik

Fotó: AFP / PATRIK STOLLARZ

-

A VW-botrány nyomán az uniós tagállamok megegyeztek, hogy 2017. szeptember 1-jétől valós vezetési körülmények között dől el, melyik autó kaphat típusengedélyt. Az Európai Bizottság üdvözölte a tagállami egyezséget.


Az új mérési módszer egyébként nemcsak a dízelautókra, hanem minden járműre vonatkozik, de a botrányban – eddig – a gázolajos motorok voltak érintettek.

Az Európai Bizottság közleményéből kiderül, hogy miután a laboratóriumi méréseken és a valós körülmények között kapott eredményeket a jelenleg gyártott motorok esetében műszakilag nemigen lehet azonos szintre hozni, ezért gyakorlatilag új határértékekről is megállapodtak a tagállamok.

2017 szeptemberétől a valós körülmények között mért számok 110 százalékkal haladhatják meg a laboratóriumi mérés eredményét, 2020 januárjától pedig egy autó valós körülmények között másfélszer termelhet több káros anyagot, mint a laborban. A bizottság közölte: jelenleg ez a különbség átlagosan 400 százalék.