100 milliós bírság a menet közben módosított akció miatt

-

A Fressnapf rosszul készített elő egy akciót, menet közben változtatta a feltételeket - indokolatlanul és a fogyasztók számára hátrányosan -, ezért kapott ilyen nagy összegű bírságot a Gazdasági Versenyhivataltól.


A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata szerint a Fressnapf 2015. január 15-én megkezdett kampányának előkészítésekor nem vette figyelembe, hogy a pecsétgyűjtő füzetek gyorsan elfogynak, és a vártnál többen akarnak majd pontokat szerezni, így elaprózzák a költésüket, hogy minél előbb beteljen a füzet. A cég azzal sem számolt, hogy a nagyobb összegű egyszeri vásárlást lebonyolító vevők között jelentős számban találhatók ÁFÁ-s számlára vásárló vállalkozások, alapítványok, menhelyek.

Miután gondatlanul készítették elő az akciót, 2015 májusára kiderült, a cégnek a tervezettnél jóval többe kerül az egész, így július elsejével változtattak a feltételeken, a vásárlók sokkal nehezebben tudták érvényesíteni a kedvezményüket. Egyszerre csak egy utalványt fogadtak el, de azt is csak feltételekkel.

Az elérhető maximális kedvezmény mértéke 20-ról 6 százalékra csökkent, azaz a 25.000 forintos kedvezmény eléréséhez a korábbi 125.000 forintos költéshez képest 450.000 forintért kellett vásárolni, és ennek következtében azon fogyasztóknál, akik a pecsétgyűjtést nem tudták befejezni, a meghirdetett feltételek valótlanná váltak - írja a GVH a közleményében.

A GVH szerint a Fressnapfnak lett volna más, ésszerű lehetősége a fenti módosításokra úgy, hogy a fogyasztóknak ne okozzon kárt, de a saját többletköltségeit csökkentse.

Miután a GVH szerint a cég megsértette a szakmai gondosság követelményét, a gyors módosítás miatt megtévesztette a fogyasztókat és indokolatlanul hátrányt okozott nekik. A Fressnapf nemcsak 100 milliós bírságot kapott, csökkentenie kell azon fogyasztók hátrányát is, akiknek nem telt be a pecsétgyűjtő füzetük, vagy nem használták fel az utalványaikat.

A GVH felhívta a figyelmet arra, hogy egy szakmailag gondatlanul előkészített, hosszabb ideig tartó, pecsétgyűjtésen alapuló, kedvezményes kampány feltételeit nem tisztességes menet közben megváltoztatni, még akkor sem, ha azok a vállalkozásra váratlan költségeket rónak, ha ezáltal indokolatlanul hátrányt szenvednek a kampányban már résztvevő fogyasztók.