Új vonatok jönnek a HÉV-pályán

-

Uniós forrásokból, több száz milliárd forintból újulnak meg az állami kezelésbe kerülő, városhatáron átlépő HÉV-pályák. Új szakaszokat is építenek hozzájuk, összekötve őket a MÁV elővárosi vonalaival, írja a Magyar Idők.


A Magyar Idők hétfői száma Tarlós István tavaly októberi kijelentését említi, amely szerint az öreg, NDK-s szerelvények húsz évre felújíthatók 60 milliárd forintból. A fővárosnak azonban nincs ekkora forrása a HÉV házon belüli rekonstrukciójára, Brüsszel pedig nem ad pénzt régi közlekedési rendszerek szinten tartására, írja ezzel szemben az újság.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete mintegy 300 milliárd forintra becsülte a HÉV-vonalak és a járműpark teljes megújításához szükséges összeget, azonban a lap szerint ennyi pénz uniós forrás híján nem teremthető elő.

A BKV számos uniós pályázatból kimarad, de nem úgy a MÁV.

Az elmúlt két évben több magyar magán- és állami tulajdonú vasúti járműgyártó cég is aktívan készült a HÉV fejlesztésére. A Stadler kész HÉV-járművek szállítására is, amely célra a Flirt típusú motorvonat könnyített változata lehet a legalkalmasabb, írja a lap a svájci vállalat szolnoki üzemének igazgatójára hivatkozva.