900 ezres villanyszámlát hozott egy öt éven át tartó figyelmetlenség

Fotó: MTI/MTVA / Oláh Tibor

-

Az áramszolgáltató ugyanis egyik ellenőrzésen sem vette észre, hogy az érintett fogyasztó villanyórája rossz.


Kiköthetik az áramot egy, a Somogy megyei Gálosfán élő idős nőnél, aki nem tudja kifizetni a tőle követelt 900 ezer forintos villanyszámlát. A sonline.hu cikke szerint a tartozás mögött az áll, hogy a nő villanyórája 2003 óta rosszul mért.

Bár a fogyasztó folyamatosan fizette a havi 11-12 ezer forintos számlákat, az óra lassabb működése miatt csak halmozódott a tartozása, egészen 2008-ig, amikor az E. ON emberei észrevették, hogy hibás az óra.

Varga Ivett, az E.ON Hungária Zrt. sajtószóvivője a lapnak azt mondta, ha a mérő elromlik, és nem alkalmas a tényleges fogyasztás mérésére, akkor ki kell cserélni, illetve elszámolást kell készíteni a különbözetről. Ez a hiba sem az ügyfélnek, sem a szolgáltatónak nem felróható – tette hozzá.

A sajtószóvivő megerősítette, hogy a 2008 óta húzódó ügyben a hátralék tetemes része a nem fizetés miatt felszámolt kamatból és felszólítási díjból tevődik össze, ez megközelítőleg 626 ezer forint. Az eredetileg megállapított különbözet, a ténylegesen felhasznált és a hiba felfedezéséig kiszámlázott összeg 287 663 forint volt.