Még az idén megkezdődhet a 3-as metró felújítása

Fotó: MTI / Máthé Zoltán

-

„Ez év végén valószínűleg meg tud indulni a kivitelezési munka” – fogalmazott Tarlós István főpolgármester az Inforádió Aréna című műsorában. Nemcsak a metró felújításáról, de arról is beszélt, hogy miként képzeli el a 2024-es Olimpia megvalósítását Budapesten.


A felújítás várhatóan három szakaszban valósul majd meg, amelynek a kiviteli tervezésére a Fővárosi Közgyűlés szerdán 2 milliárd forintot fogadott el.

Még az este hat órai műsor előtt az Inforádió arról értesült, hogy a rekonstrukció idején az utasforgalmat buszok biztosítják majd, és a járművek számára ideiglenes megállóhelyeket létesítenek. A szükséges előkészítő munkálatok a felújításhoz ütemezve és igazodva, várhatóan augusztus végén kezdődnek.

A felújítás első szakaszában a Lehel tértől északra, majd a Nagyvárad tértől délre lévő részt építenék át teljes vágányzár mellett, majd ezt követné a vonal közepének lezárása.Tarlós István főpolgármester korábban megerősítette, hogy elkészült a metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30.

A rádió megkeresésére a BKV azt is kiemelte, hogy a felújítás fontos része lesz az akadálymentesítés: több állomáson épül a mozgáskorlátozottak által is használható mozgólépcső, 13 megállóban pedig lift, de csak ott, ahol ez műszakilag megoldható. A Dózsa György út, az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Kálvin tér, a Klinikák, az Ecseri út, és a Pöttyös utca állomásain nem épülnek liftek. Az észak-déli metróvonal teljes akadálymentesítése a jelenlegi tervek szerint nem valósulhat meg, de törekszenek arra, hogy a lehető legnagyobb mértékben megkönnyítsék a mozgáskorlátozott utasok közlekedését. A BKV szerint az Európai Uniós finanszírozásnak nem feltétele a teljes akadálymentesítés.



Tarlós és az olimpia

Az Inforádió a főpolgármestert a 2024-es Olimpia esetleges megrendezéséről is kérdezte, Tarlós pedig úgy fogalmazott, hogy ami megépül, abból Budapestnek csak előnye származhat, ugyanakkor nincs a főváros zsebében a rendezés joga, nem szabad túl magabiztosnak lenni.


Azt mondta, hogy a felkészüléskor Budapestnek biztosítania kell egy kikötőt, a Rákos-patakon egy gyalogos hidat, a pesti alsó rakpart átalakítását, szennyvízcsatornát és különféle átépítéseket. Hozzátette, hogy a beruházások egy részének a budapesti vizes világbajnokság előtt el kell készülniük, a jövő júliusi esemény sikeres lebonyolítása komolyan segítene az olimpiai rendezés odaítélése szempontjából is, hiszen számos sportvezető, NOB-tag is Budapestre érkezik a vb idejére. Mivel az olimpiai helyszínek többsége Dél-Pesten lesz, az itteni létesítmények és közlekedési beruházások kialakítására több idő jut. A tervek között említette, hogy az egyik nagykörúti villamosjárat nem jönne át Budára, hanem Csepel utazókapacitását növelné.