380 millió forintért reklámozta a kormány Paksi Atimerőművet

Fotó: Europress/AFP/Kisbenedek Attila / Europress/AFP/Kisbenedek Attila

-

Az állami vállalat, a Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt. összesen bruttó 380 millió forintért reklámozta a Paksi Atomerőművet. Az Átlátszó által kikért részletes költségvetésből az is kiderül, hogy a kampánypénz nem kis részét a Habony Árpádhoz tartozó médiatermékeknél költötték el.


A Paksi Atomerőművet népszerűsítő reklám- és sajtókampányának médiatermékekre bontott listáján látható, hogy a közmédia csatornái pr-cikkekért és 120, illetve 180 másodperces riportokért összesen bruttó 73 millió forintot kaptak. Közterületi felületekre összesen 93 millió forint jutott, míg a nyomtatott megjelenésekre bruttó 93,8 millió forint.


Ez utóbbiak és az online médiában való költések esetében az arányok az érdekesek.
A Lokál című hetilap többek között egy egyedi 2 oldalas mellékletért bruttó 19,7 millió forintot kapott, ugyanennyit egy 4 oldalas mellékletért, míg egy féloldalas pr-cikkért 3,4 millió forintot, egy féloldalas hirdetésért pedig 6,8 millió forintot. Azaz összesen több mint bruttó 49 millió forint landolt a Lokálnál.

Ehhez képest a szintén jobboldali Magyar Időknél összesen nagyjából 3,2 millió forint értékben hirdettek, a Blikk pedig egy féloldalas fekvő hirdetésért 5,5 millió forintot kapott.


A legnagyobb büdzséje az online megjelenéseknek volt, összesen 120 millió forint. A lokál.hu itt több mint 30 millió forintért adott hirdetési felületet, míg a nem túl nagy olvasottsággal bíró 888.hu bruttó 34,4 millió forintot szerzett meg.


A Lokál, a lokál.hu és a 888.hu a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó Modern Media Group tulajdonát képezik.


A többi online média jelentősen kevesebbet tudott szakítani a költségvetésből, annak ellenére is, hogy vannak köztük jóval nagyobb olvasottságot elérő médiumok. Az Origo.hu például bruttó 12,6 millió forintot, az Index összesen bruttó 6,3 millió forintot számolt fel az MVM-nek.