Környezettudatos tisztitószerekkel dobna nagyot a magyar startup

-

A Souldrops kiemelkedő minőségű, de megengedhető árú, színvonalas designnal ellátott tisztítószereket dobott piacra. A vállalkozás nemcsak 100%-ban magyar, de 100%-ban környezetkímélő is.


Az utóbbi évek egyik legfigyelemreméltóbb termékfejlesztése ér révbe azzal, hogy a Souldrops termékei a napokban az egyik legnagyobb áruházlánc polcaira kerültek. Az új tisztítószercsalád éppúgy megcélozza az árakra érzékeny vásárlóközönséget, mint azokat a fiatal felnőtteket és családokat, akik számára fontos a környezetvédelem, a design és az egyedi, innovatív megjelenés. A március első napjaitól kapható új tisztítószereket fejlesztő hazai startup a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő társaság Startup Tőkeprogramjának köszönheti elindulását.

A hosszú kutatás és fejlesztés után gyártásba került új tisztító- és mosószercsaládot tervező fiatalok (Gyimóthy Gábor környezetvédelmi és vegyipari kutatómérnök, Bóna Richárd és Lukács Ádám közgazdászok) kutatási környezetükben már több mint egy évtizede dolgoznak együtt különböző műszaki és vegyipari fejlesztéseken, nagynevű termékek receptúráján, háztartási finom vegyi áru fejlesztésén, valamint számos,a környezetvédelem különböző területeit érintő megoldások megtalálásán.

„Nemcsak családos emberek, de lelkes és elhivatott környezetvédők is vagyunk. Mindannyiunk számára fontos, hogy milyen környezetben nőnek fel a gyerekeink. Azt valljuk, hogy a lakókörnyezetünkért és a természetért érzett felelősség nem a vásárlók döntéseinél kezdődik, hanem sokkal korábban. Szerintünk a gyártók felelőssége, hogy mi kerül a mosószeres flakonokba. Úgy is mondhatnám, a felelős gondolkodás a mi munkahelyünkön, a laboratóriumban kezdődik” - árulta el Gyimóthy Gábor kémikus, a Souldrops vezető kutatója.


Gyimóthy Gábor, Bóna Richárd és Lukács Ádám, a Souldrops alapítói.


Az új termékek egyelőre csak Magyarországon, de a tervek szerint ősztől a visegrádi négyek országaiban, azaz Magyarország mellett, a Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában megtalálható üzlethálózatokban is kaphatóak lesznek.

Az MFB Csoporthoz tartozó, állami tulajdonú, Hiventures kockázati tőketársaság célja, hogy európai uniós és saját forrásból inkubációs, magvető és korai (startup) befektetési fázisokat támogasson, valamint a mikro-, kis- és középvállalkozásokba történő tőkebefektetéseivel és a jövő innovatív vállalkozóinak támogatásával hozzájáruljon a hazai startup innovációs ökoszisztéma létrejöttéhez, folyamatos és fenntartható fejlődéséhez. A társaság ennek érdekében nemcsak részt vesz az innovatív mikrovállalkozások üzleti koncepciójának kialakításában, de kiterjedt mentorhálózatot és szakmai támogatást biztosít számukra – ahogy ez a Souldrops esetében is történt.

Ahogy Kisgergely Kornél, a Hiventures vezérigazgatója fogalmaz: „Amellett, hogy örülünk, hogy egy társadalmilag is hasznos magyar vállalkozás fejlődésében vehetünk részt, pénzügyi befektetőként komoly üzleti elvárásokat is megfogalmaztunk az induló vállalkozással szemben. Terveink szerint a Souldrops néhány év alatt el fogja érni az 1%-os piaci részesedést, és működésének második évében üzemi profitot fog termelni.”